keskiviikko 23. helmikuuta 2011

Iippo suusta

Olen kirjoitellut Iippon sanomuksia Facebookin tilapäivitykseen, mutta pitää pistää tännekin taas jotain kevennystä harhaisen raskaana olevan naisen ajatusten sekaan...

* Eilen tulimme saunasta Iippon kanssa. Käskin Iippon odottaa hetken, että saan itse puettua. Iippo heitti pyyhkeen lattialle ja hyppäsi sängylle Tyyne-kissan viereen. Sanoi sitten joululaulua mukaillen: "Me odotamme Tyynen kanssa Jeesusta. Mä en kelkee ees pukkee kun se Jeesus tullee.".

* Ihan aina ei suomen kielen taivutuksen osu kohdalleen. "Mä muovailen näitä kaunesia kukkeja!" sanoi Iippo eilen.

* Iippo: "Ukki, onko sulla lukki (=trukki)?"
Ukki: "Ei kyllä ole."
Iippo: "Ai onko sulla vaan lakkoli, kaivuli, puimuli, moottolikelkka ja latukone?"
(Vaan)

* Iltaisin Iippo käy halaamassa Tyyneä ja lurittelee hoidosta tutun jutun vähän turhankin tarkasti: "Hyvää yötä Tyyne, nuku hyvin, kauniita unia, enkelin kuvia, Kilsi (Kirsi=hoitotäti) lakastaa sua!"

ja vielä yksi ennen kuin syvennyn tuohon ruotsalaisten miljonääri äitien seuraamiseen suuren myötähäpeän kanssa...

* "Äiti laita puuloon omenahilloa. Mä tykkään omenahillosta. Mä tykkään omenahillosta kuule tosi paljon! Mä tykkään omenahillosta koko päivän!"

Ei kommentteja: